Skål och Reset. Data och Kompost.

Den här veckan har varit ok förutom att jag har lidit av typ insomnia. Hur många nätter i rad kan man sova 3-4 timmar utan att bli helt störd på dagarna?

I måndags kväll var jag hemma-hemma, detta pga att P och en kompis skulle skråla här hemma. Ja skråla med R, flera betydelser av detta eftersom kompisen är R. Skit samma. I tisdags kväll höll jag ett föredrag för en förening och i onsdags var det dags att hälsa på mamsen o pappsen igen eftersom lillasyster hade kommit hem från London. Hon hade glömt hur man sa Hej så hon sa Skål, något som var extremt kul eftersom hon själv blev så paff.

Efter den fantastiska svenne banan-tacosmiddagen så brakade helvetet löst. Internet strulade och P fick inta sin vanliga tjänst som datatekniker. Vad gör lillasyster då? Vad gör lillasyster då undrar ni. Jo, hon trycker på RESET. Say no more..
Alla fick panik och kutade runt som gnuer och letade efter pappas gamla pärm "Data och Kompost" (jo det är ordning och reda: första delen av pärmen har datapapper och längst bak hittar man instruktioner om komposten), i bakgrunden skrek Gunde "Skynda skynda" "Sju nycklar" osv, för givetvis måste man titta på Fångarna på Fortet efter tacomiddagen.

Dramat slutade lyckligt. Pappa kunde surfa efter grävmaskiner på blocket, mamma kunde jobba och lillasyster kunde fejsbooka. Puh!

 Jag och lillasyster





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0