Bossen hette Vito

Måndagskvällen började med ett möte/presentation/förfest på American Heart Association. K och jag var extremt tidiga som ni ser.



Efter det tog vi en bulle ner till East Village. Det blev ett gäng igår igen på TF men jag måste säga att det denna gång inte var lika ösigt som vanligt. Kanske för att det var många nybörjare där som inte riktigt kände till hur freakigt man ska bete sig. Hoppas de lär sig, annars får jag hålla mig till de gamla rävarna. 

Det mest intressanta inslaget under kvällen var när vi åkte hem i taxin. Jag hamnade förstås i framsätet som vanligt, svettlukt och babbel är min lott i livet. Men denna gång hade taxichaffisen faktiskt intressanta historier att berätta. På 80- och 90-talen jobbade han nämligen som chaufför för maffian. Han berättade om hur saker funkade, vad de kallade varandra, var bossen bodde, hur han skulle bete sig osv. Nästan precis som Sopranos faktiskt. Han sa att Manhattans maffia numer inte bara bor i Little Italy utan även på Madison o Park runt 80e gatan.
Men vänta- det är ju där jag bor! Det har verkligen varit maffiatema på mitt liv på sistone!



Idag är det svinkallt här, runt 5 grader skulle jag tippa. Jag har typ inga vinterkläder men jag gick precis ut en snabbis och införskaffade ett par Uggs så nu slipper jag iaf frysa om fötterna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0