Kind of a funny story

Igår skulle vi ju spela pingis men vi sköt upp det pga att vi fick biljetter till förhandsvisningen av en film i Chelsea. 'Kind of a funny story' handlar om en ung kille som vill ta livet av sig och om vad som händer under fem dagar i hans liv. Det låter ju inte så upplyftande men den var riktigt rolig, kan verkligen rekommendera den! Efteråt fick publiken ställa frågor till regissören vilket jag inte gjorde för jag 1. kom inte på några 2. vågade inte.

Sen gick vi ner till Union Square och hittade ett litet mexikanskt hak, El Cantinero, där det var happy hour fran öppning till stängning, $ 4 för drinkar! Det hade ju lätt kunnat spåra ur om det inte varit så att vi ju faktiskt är skötsamma unga damer som jobbar på dagarna. Kl 23 var jag hemma och i säng.



 



Idag har jag varit på jobbet två gånger och däremellan har jag väntat på Cable Guy*. Han hade lite problem när han skulle ringa via walkietalkien till nån central och lämna långa koder för han kunde inte säga R (han var kines). Så här lät det typ:
"Lichad, Flank, Thlee, Foul..." (Richard, Frank, Three, Four...)

De upprepade koderna fram och tillbaka 10 ganger, sen verkar de ha fixat det för han sa att det funkar (tror jag).

På eftermiddagen åt kollegerna och jag ost + kex och efter det mini-cupcakes. Tyvärr var vi så glupska så vi hann inte ta kort på cupcake:sarna förrän de flesta var borta.

 

Det blev en tidig kväll så jag har hunnit tvätta och greja också och klockan är inte ens nio. Nu ska jag gå ut och ta lite frisk luft och köpa vatten. 

*Denna händelse ägde inte rum i min lägenhet, jag har ju redan 160 kanaler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0