Smile

Idag har det inte hänt något spektakulärt men när man tänker efter så är ju allt så himla nice ändå. Värmen är tillbaka, vi har ringt hem middag, gått ut och gått i Central Park i två timmar, sett filminspelning, jag har köpt en ny skinnjacka* på Urban Outfitters som öppnade idag i mitt kvarter, handlat frulle, ätit choklad, the Office.

På min mataffär Food Emporium har de fusklappar i kassan som jag har lyckats få syn på. Det är en kom ihåg-lista till kassörskorna som lyder ungefär så här:
1. Smile
2. Greet costumer
3. Scan articles, get paid, pack bags
4. Smile
5. Say 'Thank you, have a nice day'

Jag vill alltid peka på den där lappen och säga HRM!


*Grattis Sofia, nu får du tillbaks din trasiga som du har tjatat om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0