Deutchland!

Andra inlägget jag skriver idag, detta tillägnas Tyskland.

Idag när jag skulle ut och sätta mig på Met's trappa och glo på folk (ni som har kollat på Gossip Girl; jag satt givetvis högst upp) så upptäckte jag att hela gatan var avspärrad och sen kom världens längsta parad. Det var någon typ av Tyskt-Amerikanskt firande, det kom tyska poliser, musiker, brandmän, pensionärer, skönhetsdrottningar, kindergarden, handikappade, golfspelare, hattprydda herrar, you name it! Fullt ös! Paraden pågick i över två timmar hörde jag från baksidan av the Met dit jag hade förflyttat mig efter ett tag.



   







När jag haltade hem (jag har i tre dagar lidit av blåsor, skavsår mm på fötterna) så hade de slagit upp massa stånd och tält på min gata, firandet fortsatte där med marknad! Det var jättetrevligt allting förutom att det luktade surkål i hela kvarteret.

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0