El fin de semana

Helgen har bjudit på sol, regn, vila, fest, god mat mm. När nedan ser ni ett sammandrag. Start lördag morgon, det var förstås minnesceremonier överallt, nedan brandmän på Madison Ave.




Följande två bilder är från Central Park, det var en superhärlig dag! Tänk er 30 graders värme, familjer som har picnic, gamlingar som spelar baseboll, kärlekspar som ror i sjön, jazzband som spelar live, en gospelkör som öser på i ett annat hörn av parken, skateboardkillar, 80-åringar på joggingtur, hundar, hästar, ankor - Underbart! Och allt 5 min från min lägenhet!

 




Lördagkvällen bjöd på en blinddate med L och E som jag har raggat upp på internet (de hade heller aldrig träffats), L hade även bjudit med ett par andra trevliga svennar. Middag och drinkar på Jo's i Soho, därefter vin i en lägenhet Little Italy och sen ett par öl på några pubar. I lägenheten träffade jag en liten vovve (synd att bilden är så dålig men ni kanske skymtar henne). På Elizabeth Street står en vw bubbla med ett helvirkat "fodral", snyggt!

  






Idag när jag skulle ta tunnelbanan ner till Lower Manhattan upptäckte jag att hela 3e Avenyn var avspärrad för biltrafik och där pågick en stor folkfest med allt möjligt att köpa o göra! På eftermiddagen tog jag mig dock ner till Bleecker, det blev lite shopping. På Urban Outfitters kör man svenskt för tillfället. Vid 19 träffade jag K på Ciaobella här i närheten och åt en fantastisk söndagsmiddag. Nu ligger jag o kollar på MTV Music Awards som äger rum i LA, TYPISKT, det brukar alltid vara i NYC. Nu är det Justin T, ha det!

    


Kommentarer
Postat av: Anna

Sån bil skulle man ha!

2010-09-13 @ 20:41:32
Postat av: Sandra

Jag är inte avundsjuk! Vad är väl drinkar & mingel, pubrundor och kärlekspar i sjön när man kan se IDOL?! Nädå, skämt åsido, det låter helt FANTASTISKT men jag måste ändå uppdatera dig med idols hittills grymmaste sångerska- lyssna och njut... http://www.tv4play.se/noje_och_humor/idol?videoId=1.1803430

2010-09-14 @ 21:43:47
Postat av: J

Ja hon var minsann duktig men jag gillar originalet bättre! Kram!

2010-09-15 @ 03:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0