Little Italy, gatulopp, brunch

På lördagkvällen hade L och jag en lugn kväll i Little Italy, åt middag på en uteservering, snackade och tittade på folk. Det låter ju lugnt och fint men brevid oss hade vi en Tombola med dunkadunkamusik där utmaningen var att smälla ballonger.. Festivalen som jag skrev om förra veckan pågick alltså fortfarande.

 

På söndagmorgonen möttes vi upp på 5e avenyn för att heja på F som sprang ett 20-gatorslopp. Typ 4 och en halv minut tog det för karln, sjukt!







Sen promenerade vi igenom parken upp till Upper West och för varje kvarter blev vi hungrigare och hungrigare och gnälligare och gnälligare. Inget brunchställe dög för nån ville ha bås att sitta i, nån måste absolut ha pannkakor, nån ville ha kött, nån var kissnödig, nån försvann, nån var sen och nån skulle stå i ett hörn och twittra. Tillslut lyckades vi samla alla sju och hitta ett brunchställe med fantastisk mat! Alla fick vad de ville och stämningen var på topp!





På eftermiddagen var jag nere på Macy's en sväng. Inga kavajer passar mig för jag har tydligen dvärgarmar. Gick förbi Times Square på vägen uppåt, fick ställa upp och ta massa kort på turister (med deras kameror alltså).

Ikväll har jag hör och häpna lagat mat igen! Två gånger på tre veckor, det är inte dåligt! Vi pratade om det idag på brunchen, vi var överens om att en gång i månaden är minimum/lagom.


Kommentarer
Postat av: La Linda

Vem vare som föcking twittra? Vem vare??



;)

2010-09-27 @ 19:06:53
URL: http://www.lalinda.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0