Söndag med sjöutsikt

Dagen startade kl 11 då jag vaknade efter typ 11 timmars sömn, riktigt härligt. Gick till parken och solade lite, tog sen en prommis runt Jackie Kennedy's reservoir. Helt rund, rikt fågelliv och mycket grönska, nästan precis som Råstasjön i Solna faktiskt. NOT! En liite annorlunda skyline.



På eftermiddagen åkte jag ner till Soho och kollade lite i affärer, gick förbi gamla bubblan på Elizabeth Street. Nu var det virkade chassit (kommer ni ihåg? liten bild nedan) borta och istället höll de på att gipsa in bilen. Ser fram emot att se det färdiga resultatet, fortsättning följer förhoppningsvis i veckan.

  



I little Italy pågick en festival till något helgons ära, vilket får ni googla upp själva. Det var riktigt härlig stämning med musik, mat, folk, dans, shopping osv osv. Alla medlemmarna i familjen Sopranos var där, likaså alla från familjen Corleone.







På Grand Street blev jag bjuden på hemmalagad middag av L, det var precis vad jag behövde efter alla dessa fajitas och burritos! Vi kollade på valvakan också, ingen hit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0