Moon-walk och hjärt-event

Imorse gjorde vi ett besök hos grannarna i kontorskomplexet vilka bjöd oss på ett besök på en 8000-dollars "skakmaskin", dvs en bättre version av såna där plattor man står på och kör knäböj osv för att bygga muskler o bränna kalorier. Det var kul, jag tror det är en träningsform som passar mig. De hade dessutom en anti-gravity treadmill, moon walk alltså!



Kvällen har tillbringats på ett möte med medlemmarna i American Heart Association´s Young Professionals, en intressant upplevelse. Tyvärr kunde jag ju inte knäppa bilder men tänk er ett gigantiskt styrelserum med 40 fåtöljer högt upp i en skyskrapa på 42a/Lexington. Det åskade och blixtrade utanför fönstren f ö. Hur som helst, först var det mingel och vin, sen fortsatte vi att dricka vin och diskuterade planerna inför föreningens höstfest i oktober.. Men de gör faktiskt annat än dricker vin! Framför allt utbildar de folk i hur man i förebyggande syfte kan undvika hjärtsjukdomar och stroke.


 



Imorgon kommer att bli en rolig dag, först o främst: jag ska ha jeans på mig, gött va!? Vi har hyrt bil o ska till Ikea o fixa några grejer + äta köttbullar. Wasa knäckebröd och Annas pepparkakor osv finns i min lilla lokala supermarket så det går ingen nöd på mig i den bemärkelsen.

 

OBS. Om ni missade förra inlägget om min nya bästis Bissell, gå tillbaks o läs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0