Bugs & bears

Igår när jag kom hem hade jag fått en lapp under dörren med regler och precautions som alla bör följa pga invasionen av BEDBUGS i NYC. Jag har nog skrivit om dem tidigare eftersom jag lider av bedbugfobi. Exponeringsterapi tror jag definitivt inte kan bota mig så jag hoppas att de håller sig borta! På lappen stod bl a att man bör ha sängen 2 inches från väggen, ha en särskild dammsugare och dammsuga jämt, slänga ut mattor osv. Herregu!

Jag är dock inte på den nivån att jag begränsar mitt liv (än) så svennarna fick komma hem till mig trots riskerna! ;) Vi ringde hem mat och drack vin, pratade, ältade, skrattade, lyssnade på musik och surfade, mycket trevligt.



Därefter hamnade vi på en sportbar, en riktig denna gång, där de inte hade mute:at TV:n. Vi insåg snart att hela baren hejjade på Chicago Bears så det var bara att försöka smälta in och hänga med; bua och jubla, göra frustrerade grimaser respektive high fives. Veva med armen och säga "Huh huh huh huh" var också viktigt. Vi googlade lite på reglerna så nu vet vi mer om touch down, yards osv. Det blev en riktig rysare men Bears vann så vi blev förstås jättelyckliga och försökte hänga med på allsången som gick så här:

Bear down, Chicago Bears, make every play clear the way to victory;
Bear down, Chicago Bears, put up a fight with a might so fearlessly.
We'll never forget the way you thrilled the nation with your T-formation.
Bear down, Chicago Bears, and let them know why you're wearing the crown.
You're the pride and joy of Illinois, Chicago Bears, bear down.


 

Det som erbjöds i baren var Bud Light, den kan jag ej rekommendera även om det ser så ut på bilden.
Det var en kul kväll, undrar vilket lag vi hejjar på nästa gång vi hamnar på en sportbar.

Ikväll har jag varit trött och hängt här i kvarteret, har köpt ett par byxor och fixat naglarna. Inte mycket att berätta om mao. Imorgon står pingis på agendan!



Kommentarer
Postat av: Anneli

Uuuuh låter läskigt med bedbugs men kul med bears :-) Roligt att läsa vad som händer där borta och supersnygga bilder också! Kram!

2010-09-29 @ 22:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0