Den långa färden

Hej! Bloggen är härmed återuppstånden! Alla mina 3 läsare ropar JAA!

Pga omständigheter som KLM orsakade så blev det en liten försening på sisådär 24 timmar. Det var muntert! Särskilt när (efter 5 timmars väntan) tanten i biljettkontoret endast kunde boka om en av tre flygningar.  Men! Med en blandning av hot, tårar och fjäsk så lyckades vi få henne att styra upp situationen och prata med nån stackars Malay som blev väckt mitt i natten.

Vilken tur att man får vouchers vid förseningar så att man kan äta sig mätt i väntan på sitt flyg. Detta är vad KLM gav mig:



Som ni förstår så täckte det upp för förseningen och jag var riktigt nöjd och glad. Skämt åsido så åkte jag givetvis hem och chillade i en extra dag innan jag kom iväg och åt denna gourmetfrukost på Arlanda.

Kuala Lumpur har en riktigt nice flygplats, det enda som störde lite var julpyntet (???)


På flyget mellan KL och Melbourne somnade jag innan vi ens hade lyft och när flygvärdinnan kom och gav mig tullblanketterna* så tänke jag "vad konstigt att hon inte ber kärringarna att fälla upp sina stolsryggar". Det tog flera sekunder att fatta att vi var uppe, tydligen hade vi dessutom flugit i 1,5 h. Efter maten somnade jag om och sov hela vägen till Melbourne, dvs 6 timmar till. Det var förstås inte så smart eftersom jag kom fram på kvällen men inatt sov jag konstigt nog mellan 00 och 08, har mått prima idag!

Skulle jättegärna lägga upp bilder på lägenheten, men NÅGON hade ställt in kameran på nåt konstigt sätt så de bilderna skulle ta åratal att fixa och lägga upp.


*Denna gång gick det riktigt fint i tullen, blev förhörd 4 gånger men det var kortisar. Det var dessutom trevligt folk. Jag kollade efter kamerorna från "Gränsbevakarna Australien" men de var inte där. Typiskt! Men jag hade nog inte kommit med ändå för jag hade fyllt i blanketten så fint och gubben litade på att jag inte hade knark i lakritspåsarna eller jord under skorna (det får man absolut inte ha, då förstör man hela Australiens ekosystem). Det var roligt att stå i kön och se alla andra som åkte fast! Tyvärr fick man inte fota. Det var mest kineser som åkte fast, de hade hela väskorna fulla med konstiga kryddor o grejer, det blev ajabaja + böter.

Kommentarer
Postat av: sonny

vi 3 vill läsa mera om äventyret australien

2011-06-08 @ 19:51:40
Postat av: sofia

later bra!

2011-06-08 @ 21:48:05
Postat av: P

Yay! Bodi-blogg tillbaks! Bajs bara att det beror på att en viss liten blondin lämnat det normala livet.

=/

2011-06-09 @ 00:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0