Tänt var det här!

Idag efter en kort shoppingtur skulle vi gå och titta på 'Rockefeller Center Christmas Tree Lighting Ceremony', en väldigt stor händelse här i NYC. Tyvärr var det galet mycket folk, avspärrningar, poliser och trängsel. Vi kunde inte se ett enda barr ens, så vi gav upp och gick och käkade middag på en mysig italiensk. Efteråt skulle de andra på bio men jag valde att fortsätta shoppa. När jag gick upp för 5e så kände jag att nåt var på g, men KEEP MOVING, KEEP MOVING skrek typ den lilla skrikiga svarta tjejen från Police Academy. Jag tog då ett varv runt kvarteret och kom tillbaks samma väg som tidigare och då hade poliserna givit upp till min stora belåtenhet!



Efter 20 min i trängseln utbröt panik och jag höll på att bli mosad, tappa kläderna, bli av med väskan osv, vem dyker då upp? Jo Gene, dörrmannen på jobbet!! Vad är oddsen? Med hans 195 cm och 150 kg var det en lätt match att ta sig ut. Gene jobbar tydligen volontärt som nån slags kvasi-polis.

Gene tog sitt jobb på allvar, gav folk instruktioner med en barsk röst "Keep moving south, keep moving south!"
Han pekade dock norrut.

Hur som helst så klarade jag livhanken, det enda som försvann var linsskyddet men det får det vara värt!

Kommentarer
Postat av: sofia

ta med honom till sverige

2010-12-01 @ 17:51:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0