Heja Gunde

Igår eftermiddags samlade vi ihop några kolleger och gick stavgång i Central Park, måste säga att det verkligen funkar! Mycket jobbigare än att gå vanligt. Folk höjde inte särskilt mycket på ögonbrynen trots att stavgång är helt nytt här, det finns så många freaks så man smälter in. Det finns bl a en kille som leder grupper som typ jazz-springer, kommer inte ihåg vad det står på tröjorna men tänk er en grupp människor som dansar medan de springer, ser riktigt sjukt ut, ungefär som Phoebe i Vänner.

Hur som helst så var det sjukt varmt igår, nästan oroväckande, och precis när vi kom in på ett ställe för att köpa mat så började det mycket riktigt att åska och ösa ner. Ägaren lät oss ta in hunden på restaurangen.



Vi tog dock med oss maten och kutade hem till K. Hershey (labrador) vägrade kuta i regnet så K fick bära honom.



Idag när jag kom hem från jobbet var det filminspelning på min gata, jag fick stränga order om hur jag skulle gå osv. Men jag fick tillslut hämta min tvätt, det är väl inget konstigt om nån gör det i bakgrunden? Hade f ö en smärre diskussion med laundry-man imorse, hoppas han inte smittade mina lakan o handdukar med bedbugs. Fotot är taget från mitt fönster.




Åkte ner till Delicatessen på Prince/Lafayette på avskedsmiddag för S, som lite abrupt åker hem till Sverige igen pga att hon blev utslängd från sin lägenhet. Dessa två tjejer har alltid samma min på foton, men varför ändra på ett vinnande koncept?



Vi fick ett nytillskott till svennegänget, efter 12 år på Irland kom hon nu till NYC:



Som avslutning på middagen smällde vi i oss några såna här:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0