Turistbilder

Idag var verkligen en vilodag (förutom tvätt o ett ärende till kontoret) fram till 17-tiden då jag gick ner på stan. Här får ni en bildkavalkad:

 
 


Träffade svennarna nere i Bryant Park där vi lyssnade på Brooklyns filharmoniker, efter det gick vi och satte oss på en sportbar och käkade pommes. Samtalsämnen vi berörde var bl a lönnfeta basebollspelare, bordsskick, mustaschvaxning på 4-åringar, vår brist på vitaminer de senaste veckorna mm.



Vi diskuterade även mina problem med fjärrkontrollerna till TV:n och boxen. Man måste lixom stänga av TV:n för att sätta på den men det är ingen som tror på mig! Det finns en knapp på vilken det står On/Off och en som det står Power på och tusentals andra knappar på en och samma fjärra. Den andra fjärran ska man helst inte röra har jag märkt, då får man bara in en kanal. Det går inte att förklara men jag vet fortfarade egentligen inte hur man gör för att få bild, jag måste testa mig fram varje gång. Igår kväll hade jag riktigt stora problem, då gick det så långt som att jag tog av batteriluckan och snurrade på batterierna.

 

Donald Trump vill tydligen ha julbelysning året runt på terasserna på sin skrapa.

Nu ska jag lägga mig o kolla på SNL.


Kommentarer
Postat av: Anna

Den högra fjärran e samma som vi har till vår boxer... Tror dock inte jag kan hjälpa dig med det tekniska ;) Men jag brukar trycka på TV/AV eller FAV knappen när det krånglar och ibland funkar det ;). Hoppas allt e bra, kram!

2010-09-20 @ 14:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0