Vardag i NYC

Igår (tisdags) skulle jag möta upp systrarna Silvie på Bowery. Dock uppstod vissa missförstånd vilket gjorde att jag hamnade på ett väldigt skumt typ hostal; anledningen till det var att jag var tvungen att komma åt internet för att försöka få tag på systrarna (min mobil är värd 27 dollar och har inte sådana moderniteter). Tänk er den sunkigaste cafeteria ni kan nånsin tänka er, en snubbe som blödde från huvudet och torkade med toapapper, två snubbar som satt och spelade schack. Lite längre in i rummet fanns den smutsigaste dator jag någonsin har sett, men jag kom åt facebook iaf. Gubbarna var trevliga också. Tyvärr tog jag inget foto av allt detta, det var liksom inte läge att ta upp min dyrbara kamera.

Varning för detta hostal! http://www.whitehousehotelofny.com/ På denna sida ser det ut som att det är ok men det är det inte!

Sen tog vi iaf ett par glas vin på murriga Bowery Hotel. Vi såg Peggy från Mad Men.

 

Idag på eftermiddagen har kollegorna och jag "kutat" runt på stan och gjort ärenden. Det har varit sjukt varmt och soligt så alla var superslöa och gick myrsteg. Love it! Nedan jag i Elaine-kläder.




Dagen avslutades med att vi bytte till finare skor och tog en drink på Peninsula Hotels rooftop, det var trevligt. Det blev kyckling quesadillas sen också, big surprise, det är vad jag äter varje dag.



    



Kom upp till 86e vid åttatiden och gick lite i affärer. Precis när jag gick ner på min gata så började det plötsligt att spöregna, det var så härligt i denna 30-graders värme att jag var tvungen att stanna kvar utanför porten med ansiktet vänt mot himlen tills jag var dyblöt. Nu ska jag snart titta på säsongspremiären av Cougar Town.



Kommentarer
Postat av: La Linda

Peninsula och Bowery känns som två ställen vi får klämma in på vår SATC-kväll! ;)

2010-09-23 @ 19:19:39
URL: http://www.lalinda.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0