Likheten mellan Manhattan och Kista Centrum

Kylan har svept in över Manhattan. Igår sa de att det var sista dagen för i år det var över 85 grader (typ 30) och idag var det betydligt svalare så nu gäller det att shoppa kläder. Det finns alltid en ursäkt att shoppa.

Idag jobbade jag ända till 18, det var en bra dag så det var bara att köra på. Det är tur att affärerna är öppna till minst 21 här, om ni vill ha lite New York-känsla kan ni åka till Kista C, det är lite samma sak. NOT!
Var nere vid Union Square en sväng, det hände inget särskilt. Skulle fota lite grejer i bakgrunden, men det var bara mitt stora huvud som fick plats i bild. (nu önskar man att man kunde bildbehandling..) Ser att jag är rätt svettig, så ni förstår att det inte är svinkallt direkt.

     

Mitt på Madison Square satt det ett gäng asiater och mediterade. De satt så där blixtstilla hur länge som helst och hur vet jag det, jo jag såg dem även på väg tillbaka efter jag hade gått fel (på en mörk bakgata, sorry mamma) och fått vända. Har varken nån karta eller tunnelbanekarta men med mitt fantastiska lokalsinne går det oftast finfint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0