Shopping i Chadstone

Här i Melbourne är det barbeque som gäller, sommar som vinter, australierna gillar kött förstår ni. Igår var jag på en bbq-middag i St Kilda, köttet blev rätt bränt men så var det en svensk som stod vid grillen.. Det var en fin brasa på balkongen! Glömde ta bilder.

Här kommer lite blandad kompott istället, tyvärr är bilderna från Iphonen.
Lite lavendel:


Melbourneborna säger att det är den finaste vintern i mannaminne, det tackar vi för! Det är tydligen rätt mycket regn och rusk i vanliga fall men de senaste veckorna har det sett ut så här 6 dagar av 7: (ta i trä)


Idag premiäråkte jag buss, tyvärr glömde jag åksjuketabletterna. En mycket förvånande men trevlig sak är att folk ropar 'Thank you' till busschaffisen när de går av.
Kängurudesign på bussätena:


Resan gick till Chadstone (uttalas ej som man tror, det gör inget här) Shopping Mall, jag kan meddela att det var det största centrumet jag någonsin har varit i. Var där i tre timmar och såg säkert bara en liten del av labyrinten.


Vissa köper sina skor här: Inte jag, jag köpte ett par på Kmart


Men titta mamma och pappa vilken drömskoaffär för er:


Visste ni att...

...Burger King har ett annat namn här?

Nu kommer jag att vara utan min rosa dator i några dagar, vi hörs sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0